TNT post en pakketdienst, een droevig bedrijf

TNT, een slechte vervoerder

TNT, droevig

TNT post en pakketdienst is eigenlijk een treurig bedrijf.

Vooropgesteld: ik schrijf deze blog uitsluitend in de hoop dat het bedrijf eens de aandacht krijgt die het eigenlijk verdient…
Wij versturen met onze winkels sinds lange tijd met TNT post. Omdat we veel pakketten versturen hebben we ook een afhaalservice. Deze afhaalservice hoort iedere werkdag tussen 17 en 17.30 de pakketten af te halen bij ons op de zaak om ze de volgende dag bij u thuis te kunnen hebben.

Helaas blijkt in de praktijk dat een grote organisatie als TNT niet bij machte is om dit zonder klachten van onze kant een hele week achter elkaar te doen. Gemiddeld bellen we 1x per week waar de chauffeur blijft en als we geluk hebben wordt de chauffeur nagestuurd. Als we pech hebben dan komen ze doodleuk de volgende dag.

En deze blog schrijf ik niet naar aanleiding van ‘een keertje vergeten’, welnee. Structureel vergeten ze ons bedrijf mee te nemen in de route. En, voor zover we onze accountmanager moeten geloven, heeft iedereen zich er al eens mee bemoeid. De manager, de rayonmanager, de accountmanager… Zonder gewenst resultaat helaas.

Overstappen naar een andere vervoerder, hoor ik u denken. Natuurlijk speelt die gedachte maar onderschat niet hoe TNT inmiddels in ons bijna geheel geautomatiseerde systeem is geÔntegreerd. Toch hebben we nu besloten om vanaf volgend jaar een andere vervoerder te kiezen. Een vervoerder die hopelijk wel betrouwbaar is.

Want betrouwbaar is TNT ook niet als het gaat om zendingen naar het buitenland. Pakketten verdwijnen, komen in 60% van de gevallen niet of niet direct bij onze buitenlandse klanten aan.

Behalve dat we u dus, mocht u een bedrijf hebben, willen waarschuwen om vooral NIET met TNT in zee te gaan als het gaat om pakketten te versturen, bieden we ook onze klanten van onze webwinkels onze welgemeende excuses aan; iets wat eigenlijk een taak is voor TNT, maar die hoor je natuurlijk niet over negatieve dingen praten, die staken liever…

Dit bericht is geplaatst in Algemeen met de tags , , , , . Bookmark de permalink.

4 Responses to TNT post en pakketdienst, een droevig bedrijf

  1. Simon schreef:

    Beste Admin,

    Mooi verhaal. Hier ook hetzelfde, vaak erachteraan bellen en als het hoofdkantoor om 6 uur dicht is heb je pech ken het nummer al uit mijn hoofd 0765272727 :-(. Wij doen veel mailings. Heb ook naar andere partijen gekeken, maar ze hebben bijna Monopoly. En dan sta je bij het Business-Center (ja BUSINESS) te wachten op particuliere klanten met aangetekende briefjes en pakketjes om zelf een aangetekende brief te halen uit de postbus (want dat is nog maar het enige persoonlijke wat je moet doen). Nog veel verbetering mogelijk, en dat moet ook; de concurrentie hijgt in hun nek. Gelukkig is hiermee het ambtenaren gedoe voorbij (de klanten komen toch wel). Nog even de na-weeŽn nu.

  2. JOHN KANON schreef:

    Klopt inderdaad, tnt post zijn de grootse knoeiers van het land. Post valt bijna iedere keer in een andere brievenbus, pakjes verdwijnen, enz…en dat is geen zeldzaamheid. tnt weg ermee.

  3. alterego schreef:

    Dag heren Admin en Kanon

    Ik neem aan nog altijd hypocriet genoeg
    om uw post & pakket toe te vertrouwen aan
    het droevige bedrijf waar u alle frustraties
    van uw eigen geslaagde werkweek hierboven zo lustig op meent te moeten botvieren….
    en ik ben bang dat niet het vermeende( overigens zelf opgebouwde)Monopoly,… maar uw eigen gemakzucht u daarvan weerhoudt!
    Hoog van de Toren blaast u uw ongenoegen over meditjes en medatjes over ons wereld wijde web de were;ld in
    Als 2 profesionals, die blijkbaar overal zelf achteraan dienen te kleppen(anders komt het echt niet goed)
    Ik vraag mij af of u de wereld nog boeien kan
    met uw knowhowloze gewauwel over futteliteiten, want dat zijn het, die dingen van de dag die dagelijks misgaan op elk bedrijf, maar bij een mega concern als TNT wel eerder in het oog springen( sorry hoor, post die in het buitenland…Que?… ja dat! niet aan komt , )

    U bewijst hier geen idee te hebben van het proces,en dat kan ik( als een van de knoeiers die er elke nacht weer deel vanuit maakt,met recht hardop zeggen!
    Tijdens mijn werk op de handstraat bij pakketservice Zwolle (waar wij oa buitenland verwerken,en onderverdelen richting andere DCs in den lande)
    Verbaas ik mij dan ook vaak over de nochalante inpak methodes ,waarin de klant zijn spullen aanbiedt
    en over het feit dat wij, in flinke onderbezetting ons werk toch elke nacht weer weten te klaren(ondanks de kerst drukte, en het extra portie wat daarbij nog op ons bordje geschoven wordt door onze stakende collegas van de post !
    ( pakket service en post zijn toch echt 2 heel verschillende units, dit ter info aan u beiden)

    Het schiet mij werkelijk het verkeerde keelgat in dat u mijn hardwerkende collegas hier zo naar beneden haalt, dus voel ik mij geroepen hier een lans te breken
    Kortom, het had u gesierd als u uw kritiek ghad kunnen onderbouwen met kennis van 2 kanten .
    Ik nodig u van harte uit om eens 1 nachtje op mijn team mee te komen draaien, want ik verzeker u, … een week houdt u niet vol!

  4. admin schreef:

    Kennelijk voelt een medewerker die zich als een loonslaaf inzet voor een bedrijf wat miljoenen maakt en toch nog onderbezet blijkt te zijn, zich wel geroepen om te reageren!
    Ik heb geen enkele behoefte om jullie proces te kennen, laat staan een weekje mee te draaien.
    Het aantal klachten in het jaar 2010 is 83 stuks. Dus over die ontbrekende kennis zullen we maar zwijgen…
    En overstappen is niet zo eenvoudig als het lijkt. Onze webwinkels zijn volledig geautomatiseerd en intern gekoppeld aan Parcelware.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *